高田義裕の人生論

今日の格言

神学序説

神は御自身が造られた創造物をすべて覚えておられる。すなわち、あの二匹のツバメはその後どうなったか、2,000年前のギリシャにいた人はどんなに悔しい思いをして死んで行ったか、今の全世界に存在する何千兆ものウイルスがどうなっているか、2年前のあなたは何をしていたか、また聖書にもこう書かれている。[神は星の数を数えておられ、そのすべてを各々の名で呼ばれる。] 詩篇147編4節。 また、我々人間一人一人の髪の毛をすべて数えておられ、これまでどれだけの生き物が生まれ、どのような人生を歩んだか、そうして最後は悲惨な死に方をして死んで行った生き物すべての無念な気持ちを覚えておられるのである。それで私は不思議に思って、思い切って神に尋ねてみた。神よ、私は昨日何をしたのかを自分の事なのに覚えていないのですが、あなたがそんな途方もない数の生き物や現象を過去から今に至るまですべて詳細に覚えられるのはどうしてですか。すると神は一つのダイヤモンドを私に見せてくれた。そして神は1分間事にそれをハンマーで叩いて行かれた。するとダイヤモンドは粉々に砕け、細かくなっていった。そしてさらに神は細かくなったダイヤモンドのかけらをまた一つずつハンマーで粉々に叩いて行かれた。そして神は私に言われた。人よ、どんなにダイヤモンドが粉々に小さく別れようとも、それは元を正せばひとつのダイヤモンドに過ぎない。よってどれだけダイヤモンドの破片が細かくそして多くなろうとも、私には常に元のダイヤモンドにしか見えないのだ。それでこの世の現象がいかに多くなろうともそれはひとつのダイヤモンドを粉々に叩いている事と同様であり、私はいつでも瞬時にしてダイヤモンドを元の一つの大きさに戻す事が出来るのだ、と。そう、神は天地の創造以来、起きてきたすべての事柄を瞬時にして元通りにする事がお出来になるのである。このように神にとってまことに異例で成し得ない事は無い事を私は知るようになった。

One Reply to “高田義裕の人生論”

  1. The agony that look at this web-site allergies can cause is something with this website which unknown varieties of people know with. The fact is, nonetheless, that there are remedies offered for those who seek them. Begin making use of the suggestions and also suggestions in this piece, and also you will have the tools essential to conquer allergic reactions, finally.
    Display pollen forecasts as well as plan as necessary. Many of the popular weather projecting websites have an area dedicated to allergic reaction forecasts consisting of both air high quality and also pollen matters if you have accessibility to the web. On days when the matter is going to be high, maintain your home windows shut as well as restrict your time outdoors.
    Plant pollen, dust, and various other allergens can obtain trapped on your skin as well as in your hair as you go with your day. If you normally shower in the morning, take into consideration switching over to an evening routine.

AllenSpoox へ返信する コメントをキャンセル

メールアドレスが公開されることはありません。